De complexiteit van B2B Commerce vereist een gerichte aanpak
Een B2B platform is een stuk complexer dan een B2C platform. Behalve een optimale gebruikerservaring, verwachten organisaties ook ondersteuning voor:
- Meerdere magazijnen en voorraadlocaties
- Klantspecifieke afspraken
- Bestellingen in grote volumes
- Snelle herhaalbestellingen via eigen productlijsten
- Inzicht in historisch bestelgedrag en uitgaven per productcategorie
Deze verwachtingen stellen hoge eigen aan het ontwerp en de prestaties van een nieuw platform. Daarom hebben we gekozen voor een Composable architectuur zodat we optimaal kunnen inspelen op flexibiliteit en schaalbaarheid.
Klantspecifiek, gepersonaliseerd en efficiënt
Het nieuwe platform biedt zowel eindgebruikers als Plaisio zelf meer controle en inzicht. Zakelijke klanten kunnen eenvoudig zelf productlijsten maken en herhaalbestelling plaatsen, zodat producten die veel nodig zijn –zoals kantoorartikelen– makkelijk opnieuw besteld kunnen worden. Op basis van bestelgeschiedenis kan Plaisio vervolgens aanbevelingen doen, zodat klanten interessante nieuwe producten kunnen ontdekken. Maar de personalisatie gaat verder dan alleen de producten kunnen aanpassen: per organisatie wordt er een customer supportteam toegewezen, zodat er altijd direct persoonlijk contact gelegd kan worden.

Je persoonlijke supportteam staat voor je klaar.
Met een catalogus van 40.000 producten, is het van uiterst belang dat er duidelijk overzicht is. Daarom kan Plaisio gedeeltes van de catalogus afschermen voor klanten, kunnen klanten een uiteenzetting van aankopen per categorie in hun koopgeschiedenis inzien, en kunnen klanten ook nog een organisatie-specifieke catalogus aanleggen. Zo weet een klant altijd waar hun budget heen gaat, en zijn ze geen tijd kwijt aan het zoeken tussen de voor hen niet relevante producten.

Je hebt altijd inzichten in je aankopen.