Menu
A team

A-team in actie: Sander over de nieuwe UX van Suzuki

Boeiend werk voor een mooi automerk

Sander Wehkamp vertelt over zijn werk voor het autodeel van www.suzuki.nl. Mede dankzij Sander is de gebruikservaring van de autowebsite enorm verbeterd, met als resultaat een meetbaar hoger engagement en betere interactie.

Slimme keuzes voor de toekomst

Bij dit project ben ik als UX-Designer verantwoordelijk voor het slim en strategisch doorontwikkelen van de site. Ik geef advies over interactie, design en content. Dat doe ik vanuit mijn kennis en ervaring, en op basis van data afkomstig uit gebruikersonderzoek en website-analyse. Hiermee kunnen we goed zien waar de verbeterpunten zitten. Met behulp van data hebben we bijvoorbeeld de modelpagina opnieuw ingericht en geoptimaliseerd. De gebruikservaring is enorm verbeterd. Dit zorgt voor een meetbaar hoger engagement en betere interactie. Dat betekent meer tevreden klanten, maar ook meer enthousiasme bij de dealers voor de onlinemogelijkheden van de site.

Koppeling korte en lange termijn

Suzuki leefde van campagne naar campagne. Dat brengt het risico met zich mee dat je te veel focust op de korte termijn en de lange termijn uit het oog verliest. Om dit te voorkomen hebben we de langetermijndoelstellingen gekoppeld aan de doelen voor de korte termijn. Hiermee bereik je dat je meer strategisch naar afzonderlijke campagnes gaat kijken, namelijk als middelen om die doelen te bereiken.

Develop yourself

Van whizzkids tot software veteranen: het A-team deelt graag kennis. En daar profiteer jij weer van!

Lees onze blogs
UX-Designer Sander over zijn werk voor Suzuki.nl

Ctrl+Swift

“In nauwe samenwerking met zowel de frontend- als backend-developers deden we slimme aanpassingen. Hierdoor heeft de site een heel andere uitstraling gekregen, zonder dat we alles opnieuw hoefden te bouwen.”

Meewerken aan positionering en strategie

Ik ben strategisch betrokken bij de klant. Elke dag nemen we beslissingen die impact hebben op de toekomst. Dat zorgt voor spanning, maar ook voor veel voldoening wanneer blijkt dat we de juiste keuzes hebben gemaakt. Zo ben ik niet alleen bezig met het maken van een ‘mooie site’, maar draag ik echt een steentje bij aan de positionering en strategie van Suzuki. Websitebezoekers kunnen de site nu zichtbaar makkelijker navigeren en vinden wat ze zoeken. Wat ook heel fijn is: de dealers zijn erg enthousiast over de aanpassingen. Suzuki kreeg zelfs mailtjes waarin dealers aangaven de site gaaf te vinden. Dat is wel de kers op de taart.

Lees wat Aviva Solutions voor Suzuki realiseerde

Suzuki is live!

Bekijk de case
Bekijk ons DNA

Over Aviva

Naar ons DNA
Onze website maakt gebruik van cookies om je de best mogelijke beleving te bieden. Lees ons privacy statement voor meer informatie.