NL | EN
Menu
Ons werk

Nieuw retailplatform voor Bruna.nl live binnen 7 maanden

Aviva Solutions helpt Bruna met livegang e-commerce platform in 7 maanden

Het resultaat

Bruna heeft 288 fysieke winkels en een webshop met 10 miljoen bezoekers per jaar. De marktleider in boeken, kinderboeken, tijdschriften, dagbladen en wenskaarten zocht een nieuw retailplatform dat niet alleen online en offline, maar ook lezers en auteurs met elkaar verbindt. Dat vraagt om marketing automation en extreem goede personalisatie. In één woord: Sitecore.

We werkten samen met RB2 en de developers van Bruna. Vanwege de krappe deadline combineerden we Sitecore Experience Commerce met de starterkit van Mercury E-commerce.  Ook werkten we het bestaande designconcept uit naar UX-design en frontend-development.

Het resultaat is een 10 procent stijging van de gemiddelde orderwaarde. De overstap met 350.000 producten naar Sitecore was binnen 7 maanden gereed inclusief training van de developers van Bruna. Het retailplatform is klaar voor de toekomstige integratie van het nieuwe POS-systeem in alle fysieke winkels.

Logo van Bruna

Bezoekers

Producten

10.000.000

350.000

Orderwaarde

Stijging van 10%

Tooling

Sitecore

Website

www.bruna.nl

“Ik ben onder de indruk van de professionaliteit van Aviva. Zeker op het vlak van Sitecore. En projecttechnisch zijn ze erg sterk.”

- Jochem Siegel, manager IT-development team Bruna (Shared Stories Group)

Koppelen online en offline klantreis

Bruna wil de leeservaring van zijn klanten verrijken door auteurs en lezers met elkaar in contact brengen. Dan is het nodig om je klanten heel goed te kennen. Dit vraagt om vergaande mogelijkheden op het gebied van personalisatie, marketing automation en A/B-testen precies iets waar Sitecore in uitblinkt. Onze uitgebreide ervaring op dit vlak was de reden dat Aviva bij het project werd betrokken. Dat, en de door ons ontwikkelde Mercury E-commerce accelerator waarmee je de doorlooptijd drastisch verkort. Er was namelijk weinig tijd en er moest heel veel gebeuren. Uiteindelijk waren we binnen zeven maanden live.

Intensief traject
Het team van Bruna had de leiding en bepaalde in samenspraak met onze businessconsultant de functionaliteiten. Wij ondersteunden op het gebied van development, UX-design en frontend, en bepaalden de IT-architectuur. Terwijl we bezig waren met de implementatie, trainden we bovendien de developers van Bruna in de ins en outs van Sitecore. Alsof de uitdaging daarmee nog niet groot genoeg was, was versie 9 van Sitecore Experience Commerce ook nog eens fonkelnieuw. Op zulke momenten merk je wat de toegevoegde waarde is van een Sitecore Most Valuable Professionals (MVP) in je organisatie. En bij Aviva hebben we er zelfs twee.

Bruna heeft een solide basis met Sitecore

Uit eigen werk

“De nieuwe, solide Sitecore-fundering biedt veel mogelijkheden om onze klanten in de toekomst beter te bedienen.”

Jochem Siegel, manager IT-development team Bruna (Shared Stories Group)

Goede samenwerking, mooi resultaat 

Ook dit omvangrijke project is weer een mooi voorbeeld van samenwerking: we trokken samen op met RB2, net als wij Sitecore-partner. En met Bruna's eigen team met .NET-developers. Samen realiseerden we een retailplatform dat Bruna in staat stelt om Sitecore Experience Commerce te gaan integreren met het nieuwe POS-systeem van de 288 fysieke winkels.

Klaar voor de toekomst

Op de basis die er nu staat wordt verder gebouwd aan nieuwe features, die straks de klantbeleving nog verder gaan verbeteren. Het nieuwe retailplatform is echt een investering in de toekomst. Neem de integratie van online en offline: eerder was het niet mogelijk om de winkelvoorraad in te zien of om een boek in de winkel te reserveren en op te halen. Dat kan binnenkort wel. 

Download de case en lees het hele verhaal!

Ontdekken hoe we jouw organisatie digitaal daadkrachtiger kunnen maken? Bel ons op 071-710 74 72 mail naar marketing@avivasolutions.nl.