NL EN

Stappenplan marketing features in Kentico

Al 2 jaar op rij winnen wij samen met onze klanten de Site of the Year award. Dat doen we door het gebruik van de online marketing features te maximaliseren. Het resultaat? Online experiences die beter converteren en de concurrenten van onze klanten ver achter zich laten. Een sterkere beleving bieden aan je bezoekers is ook voor jouw organisatie binnen handbereik. Door je digital maturity scherp te krijgen en de uitrol van de online marketing features daarop af te stemmen. 

Stap 1, kennis van de features

Met de keuze voor Kentico Xperience heb je een zeer krachtig platform tot je beschikking. Een echte alleskunner waarmee je contentmanagement, online marketing en zelfs e-commerce vanuit één platform regelt. Voor een online beleving die de verwachtingen van je bezoekers overtreft, levert Kentico Xperience je de volgende tools: 

  • Eén centrale hub met alle bezoekersdata van je website en online store
  • Meet alle online activiteiten van je bezoekers, evalueer hun gedrag en optimaliseer de journey
  • Segmenteer automatisch je bezoekers op basis van hun activiteiten voor gerichtere marketing inspanningen
  • Tuig campagnes op waarmee je stuurt op de doelstellingen en resultaat van ieder conversiepunt
  • Automatiseer en optimaliseer je belangrijkste marketingprocessen met marketing automation
  • Verbeter je emailcampagnes door de inzet van A/B testing
  • Personaliseer de content op je website voor de ultieme online beleving

Door scherp te hebben welke mogelijkheden je met het digital experience platform van Kentico tot je beschikking, wordt het makkelijker om je roadmap te bepalen. 

Stap 2, bepaal je digital maturity

Aan de slag met het activeren en inzetten van de online marketing features in Kentico Xperience? Begin met vast te stellen wat je organisatie aan kan en start met functionaliteit die je direct kan inzetten. Verstuur je nu nieuwsbrieven en marketingmails vanuit een externe tool? Dan is het activeren van email in Kentico Xperience een behapbare eerste stap. Maar kies bijvoorbeeld niet voor verregaande content personalisatie als je nog niet heel bedreven bent met online marketing. Stem de functionaliteiten af op de digitale volwassenheid van je organisatie. Lees ook onze blog over hoe je digital maturity kunt vast stellen.

Stap 3, laat de technische implementatie nakijken

Helaas zien wij nog steeds te vaak dat de betrokken implementatiepartner te weinig ervaring of kennis heeft van de online marketing features. En dat zie je terug in de implementatie omdat deze onderdelen simpelweg niet of niet afdoende zijn ingericht. Eén van de redenen waarom veel Kentico-licenties niet volledig benut worden. En een onmisbare stap voordat je daadwerkelijk aan de slag kunt met de online features.

Gelukkig is relatief eenvoudig inzichtelijk te maken en op te lossen. Speciaal hiervoor hebben wij de Kentico Xperience Online Marketing audit in het leven geroepen. Deze is ook te verkrijgen via de website van Kentico en biedt je een uitvoerige controle op alle punten van de technische implementatie die nodig zijn om aan de slag te gaan. Bij deze audit krijg je een rapport waardoor je direct weet hoe je scoort en wat er gedaan moet worden om eventuele knelpunten op te lossen. Je krijgt zelfs een roadmap met uren per aandachtspunt zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Vanwege onze uitvoerige kennis van de online marketing features, zijn wij door Kentico Xperience geselecteerd als Global partner voor het uitvoeren van deze Online Marketing audit. 

Voorkom problemen achteraf

Door de online marketing audit af te nemen voorkom je een hoop problemen en kosten achteraf omdat je zeker weet dat alles naar de standaard van Kentico Xperience is ingericht. Veel voorkomende problemen bij een niet goed ingerichte omgeving:

  • Niet kunnen voldoen aan wetgeving rondom AVG
  • Niet kunnen beschikken over data die je online beleving verrijkt
  • Geen inzicht in de resultaten van je emailcampagnes
  • Niet kunnen personaliseren van content
  • Campagnes niet kunnen afstemmen op specifieke doelgroepen 

Reden genoeg om je technische implementatie te laten nakijken door de Kentico-specialisten!


Kentico Xperience Online Marketing audit

  • Kwaliteitscontrole op technische implementatie
  • Inzicht in knelpunten en de benodigde oplossingen
  • Roadmap met urenschatting
  • Geen onverwachte kosten of problemen achteraf