NL EN

Waarom wij je helpen met customer centricity?

Customer centricity ofwel het centraal stellen van je klanten is echt niks nieuws. Dit onderwerp staat al jaren op de meeste marketingagenda's vanwege een aantal belangrijke redenen. We noemen er 2: Succesvolle customer centricity borgt je concurrentievoordeel en heeft daarmee een onmiskenbaar effect op je bestaansrecht op de langere termijn. 

Het zou in 2022 dus ook niet meer moeten gaan over de afweging om wel of niet meer met customer centricity te doen. Dat is een schot voor open doel. Dat gezegd hebbende zijn er toch enorm veel organisaties die echt worstelen met het organiseren, monitoren, bijsturen en continueren van hun customer centricity strategie. En daar willen wij graag een positieve bijdrage in leveren.

Iedereen kent wel mooie voorbeelden van succesvolle customer centricity van grote organisaties zoals Carglass of Coolblue. Maar hoe pas je dit toe als je maar een fractie van de resources hebt die een multinational inzet om de klant centraal te stellen? Hoe krijg je heel de organisatie mee en voorkom je dat customer centricity vooral een marketingfeestje is? Hoe zorg je ervoor dat dit niet alleen nu op de agenda staat maar een vast onderdeel is van de managementplannen?

Dit soort vragen krijgen wij veel van onze klanten als we met hen aan de slag gaan om hun digitale uitdagingen aan te pakken. Plannen om het bestaande online platform te vernieuwen zijn vaak een magische trigger voor het (opnieuw) uitwerken van een customer centricity strategie. Die kennis en ervaring willen we graag met je delen. Want je klant centraal stellen begint bij jezelf.

Een mooi voorbeeld uit de regio is Eindhoven365. Deze citymarketeer heeft customer centricity verweven in de online ambities en is daar zeer succesvol mee. 

Hoe kunnen we je helpen?

We geven je graag voorbeelden uit de praktijk over hoe je customer centricity initieert, continueert en optimaliseert. We staan voor je klaar om je een persoonlijk advies te geven gericht op jouw organisatie en doelstellingen. 

Stuur je ons een berichtje als je met ons over customer centricity wilt sparren?