Google Analytics certificering verlengt door Roos van der Leest.

Roos van der Leest, online marketeer bij Aviva Solutions, heeft haar certificering voor Google Analytics 4 verlengt. Met het jaarlijks behalen van het certificaat laat Roos zien dat zij aan de hand van data uit Google Analytics 4, het beste advies aan onze klanten kan geven om hun online marketingstrategieën te verbeteren.

Tara Huisman, Contentspecialist bij Aviva Solutions.

 
Tara Huisman
Contentspecialist
10 november 2025


Gefeliciteerd, Roos!

Google Analytics is een van de krachtigste tools om website gegevens te verzamelen en analyseren. Sinds de overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4 zijn er verschillende belangrijke veranderingen doorgevoerd. Om je zo goed mogelijk te kunnen begeleiden bij deze overstap, en in de toekomst te kunnen blijven inspelen op veranderingen, heeft Roos haar Google Analytics certificering gehaald.

Een Google certificaat haal je niet zo maar. Om te voldoen aan het kennisniveau gesteld door Google, moet een kandidaat eerst verschillende trainingscursussen van oplopende moeilijkheid doorlopen. Alleen de kandidaten met de hoogste scores slagen; ze moeten minimaal 80% correct behalen om te slagen. Om er zeker van te zijn dat een kandidaat hun kennis up-to-date houdt, moet dit certificaat elk jaar vernieuwd worden. 

Roos van der Leest poseert, met logo certificering Google Analytics

Roos van der lees is gecertificeerd Google Analytics specialist.

“Als content specialist met een passie voor analytics ben ik altijd op zoek naar nieuwe dingen binnen de wereld van Google Analytics. Dit certificaat is een mooie bevestiging van mijn dagelijkse inzet.
Roos van der Leest 

Optimalisatie van online marketing

Door het verlengen van de Google Analytics 4 certificering toont Roos aan dat zij weet hoe ze met GA4 data de juiste beslissingen kan maken. Door verschillende rapportagetools en -functies slim in te stellen kan ze waardevolle inzichten verkrijgen en deze omzetten naar marketingbeslissingen. Hierdoor zorgt ze ervoor dat je efficiënter je online marketing kan inzetten. Ook is ze continu bezig met het bekijken van nieuwe trends en functionaliteiten, zodat je er altijd verzekerd van bent dat je optimaal gebruik kan maken van je Google Analytics platform. 

Het behalen van dit certificaat helpt haar niet alleen om data gedreven beslissingen te nemen, maar ook om waardevolle inzichten te delen die content strategieën kunnen verbeteren. 

GA4 samen met Aviva Solutions

Door Google Analytics 4 slim in te zetten, helpen wij je met het verkrijgen van waardevolle marktinzichten. Google Analytics 4 biedt geavanceerde analysemogelijkheden en nieuwe functies die niet beschikbaar waren in voorganger Universal Analytics. Door middel van diepgaande data-analyse en rapportages, ondersteunen wij je bij het interpreteren van deze data, waardoor je beter geïnformeerde beslissingen kan nemen en je marketingstrategieën kan optimaliseren. 

Ons doel is om je te helpen de volledige potentie van Google Analytics 4 te benutten, zodat je een beter begrip hebt van het gedrag van je bezoekers en daarmee je online prestaties kunnen verbeteren.  

Heb je een Google Analytics 4 vraagstuk voor Roos of worstel je met de vertaalslag van data naar optimalisatie? Stuur haar dan een mailtje.

Interessant voor jou

Wat betekent de introductie van Google Consent V2 voor jouw bedrijf?

Een belangrijke verschuiving

Wat kan AI voor ons betekenen?

Nemen robots de wereld over?

10 beste kwaliteiten voor software developers

Zo wordt je succesvol