NL EN

Google Analytics certificering behaald door Roos van der Leest.

Roos van der Leest, online marketeer bij Aviva Solutions, heeft haar certificering voor Google Analytics 4 behaald. Met het jaarlijks behalen van het certificaat laat Roos zien dat zij aan de hand van data uit Google Analytics 4, het beste advies aan onze klanten kan geven om hun online marketingstrategieën te verbeteren.

Google Analytics 

Sinds een jaar ondersteunen wij klanten bij de overgang naar Google Analytics 4 en het benutten van de uitgebreide mogelijkheden die dit nieuwe platform biedt. De overstap van Universal Analytics naar Google Analytics 4 bracht verschillende veranderingen met zich mee, waaronder een nieuwe benadering van het verzamelen en analyseren van gegevens. Meer weten over wat precies deze veranderingen zijn, lees het hier. Wij hebben klanten begeleid bij deze overgang door Google Analytics 4 op hun websites te implementeren en hen te voorzien van de nodige technische ondersteuning.  

Om het examen te mogen doen voor de certificering, zijn er eerst cursussen die je moet voldoen in de Google Analytics Academy omgeving. Dit zijn verschillende cursussen op verschillende niveaus. Eerst moet de cursus voor beginners afgerond zijn om vervolgens naar de cursus voor gevorderden te mogen. Het examen bestaat uit 50 vragen waar je 75 minuten voor krijgt. Van deze 50 vragen moet je 80% halen om te slagen. Vervolgens is het wel de bedoeling dat je ieder jaar de certificering behaalt om bij te blijven met alle ontwikkelingen binnen Googel Analytics. 

Doorgroeien binnen Aviva Solutions 

Door het behalen van de Google Analytics 4 certificering toont Roos aan dat zij met Google Analytics 4 kan werken, en weet hoe ze met deze data de juiste beslissingen kan maken voor onze klanten. Zo kan zij waardevolle inzichten verkrijgen en deze omzetten naar marketingbeslissingen. Daarnaast kan ze in Google Analytics 4 verschillende property’s instellen voor websites en apps. Hiermee kan ze gegevens verzamelen die een bedrijf nodig heeft, verschillende rapportagetools en -functies en meetfuncties lezen om de online marketing voor een bedrijf efficiënter te maken. Het behalen van dit certificaat helpt haar niet alleen om data gedreven beslissingen te nemen, maar ook om waardevolle inzichten te delen die content strategieën kunnen verbeteren. 

“Als content specialist met een passie voor analytics ben ik altijd op zoek naar nieuwe dingen binnen de wereld van Google Analytics. Door dit certificaat te behalen, heb ik mijn kennis flink opgefrist en weer veel bijgeleerd.” Roos van der Leest. 

Google Analytics voor Aviva Solutions 

Naast de implementatie van Google Analytics 4, helpen wij klanten ook met het verkrijgen van waardevolle marketinginzichten. Google Analytics 4 biedt geavanceerde analysemogelijkheden en nieuwe functies die niet beschikbaar waren in Universal Analytics. Door middel van diepgaande data-analyse en rapportages, ondersteunen wij klanten bij het interpreteren van deze data, waardoor zij beter geïnformeerde beslissingen kunnen nemen en hun marketingstrategieën kunnen optimaliseren. Ons doel is om klanten te helpen de volledige potentie van Google Analytics 4 te benutten, zodat zij een beter begrip krijgen van het gedrag van hun bezoekers en hun online prestaties kunnen verbeteren.  

Heb je een Google Analytics 4 vraagstuk voor Roos of worstel je met de vertaalslag van data naar optimalisatie? Stuur haar dan een mailtje.

Roos van der Leest poseert, met logo certificering Google Analytics