NL EN

Kentico Connection 2018

Verslag van het Kentico event van het jaar

Tijdens dit jaarlijkse community event van Kentico Connection komen gebruikers, ontwikkelaars en marketeers bij elkaar om niet alleen te netwerken maar ook om kennis en ervaringen met elkaar te delen.

Kentico Connection bestaat uit een gala-avond, gevolgd door een dag vol inhoudelijke sessies. Traditiegetrouw wordt op deze gala-avond de nieuwste versie van Kentico aangekondigd. Dit jaar Kentico versie 12; ook wel K12 Raptor genaamd. In dit verslag lees je de hoogtepunten van Kentico Connection 2018 bestaande uit:

  • Kentico versie 12: K12 Raptor
  • Hoe geef je je marketeers alles wat ze nodig hebben?
  • Bereid uw content voor op web, chatbots en spraakinterfaces
  • Slimme datamining met online formulieren

Kentico 12 heeft een behoorlijke focus op het verbeteren van de beleving van content beheerders. Dit wordt gerealiseerd door een intuïtieve, frisse interface die marketeers in staat stelt om, in zo weinig mogelijk stappen, snel wijzigingen door te voeren. Omdat Kentico 12 minder training en onboarding time nodig heeft, wordt hierdoor ook een belangrijke slag geslagen in efficiency en productiviteit.

Het hoogtepunt van K12 is de volledige ondersteuning van MVC. Door ontwerp en functionaliteit van elkaar te scheiden kunnen teams parallel werken. Het resultaat is kostenreductie en kortere oplevertijd. Door het modulaire karakter van MVC kun je herbruikbare componenten en functies maken. Binnenkort zullen we een artikel publiceren specifiek over Kentico MVC.

Hoe geef je je marketeers alles wat ze nodig hebben?

Marketeers willen zoveel mogelijk vrijheid om de website steeds aan te passen naar de komende campagne. Developers willen dan weer de zekerheid dat de marketeer met die vrijheid niet de technische omgeving kan beschadigen. Hoe zorg je er dan voor dat zij elkaar versterken? Kentico introduceert hiervoor dynamische componenten. Dit geeft voldoende vrijheid voor marketeers om te doen waar ze goed in zijn en geeft de zekerheid voor developers dat deze componenten nooit de bestaande architectuur in gevaar kunnen brengen.

De nieuwe page builder van Kentico 12 laat marketeers widgets draggen & droppen binnen gedefinieerde secties van de pagina. Het is aan de developer om te bepalen welke widgets op een pagina beschikbaar zijn waarmee ze bovengenoemd risico tot nihil beperken.

Bereid uw content voor op web, chatbots en spraakinterfaces

Tegenwoordig hebben we talloze communicatiekanalen tot onze beschikking. Ieder kanaal heeft dan ook nog eens haar eigen format of vorm waarin de boodschap gepresenteerd wordt. Hoe houd je dat behapbaar en blijf je op het juiste moment, tegen de juiste persoon, de juiste boodschap communiceren?

Het is van belang om klantgedrag te analyseren. Wat doen ze waar, wanneer, hoe en waarom? Door dit scherp te hebben, krijg je inzicht in wat je op welk moment zou moeten communiceren. Hier kun je doelen aan koppelen zodat je de inspanning legt daar waar het ook oplevert. Daarmee voorkom je ook dat je veel tijd en resources spendeert op plekken waar het niets oplevert.

Door je content op te delen in losse componenten krijg je een database van content die niet specifiek gekoppeld is aan je communicatiekanalen maar als het ware onafhankelijk is. Dit maakt deze content herbruikbaar in alle kanalen. Dit opknippen maakt het tevens zeer geschikt om hier waardevolle metadata aan te koppelen. Vanuit daar kun je scherper kiezen welke contentdelen je waar en wanneer wilt inzetten om tot optimale resultaten te komen.

Slimme datamining met online formulieren

Marketing draait om resultaat. En hoe je dit resultaat kunt beïnvloeden. Kentico speelt hier slim op in met de nieuwe ‘smart form fields’ functionaliteit in Kentico 12. Dit stelt marketeers in staat om per bezoek steeds relevante gegevens uit te vragen. De eerste keer dat een bezoeker een formulier invult, vraag je alleen de essentiële gegevens uit. Vervolgens vraag je bij terugkeer op de website aanvullende gegevens uit. Dit opknippen verlaagt niet alleen de drempel om het formulier initieel in te vullen maar helpt ook nog eens om steeds weer meer relevante gegevens van de bezoeker binnen te halen.

Met een druk op de knop kun je in Kentico 12 aangeven welke formuliervelden ‘smart’ moeten worden. De bezoeker ziet alleen maar nog niet eerder ingevulde velden. Alle ingevulde velden blijven bij een volgend bezoek achterwege.
Door middel van mapping koppel je eenvoudig de output van de smart form fields aan datavelden in het CMS. Hierdoor kun je op contactniveau deze gegevens terugvinden en gebruik maken van de EMS functionaliteiten van Kentico voor vervolgacties, bijvoorbeeld door middel van  marketing automation. Zorg hierbij wel dat je conform AVG met de data van je bezoekers omgaat.

Meer weten over Kentico 12?

Nieuwsgierig geworden over de mogelijkheden van Kentico 12 voor jouw organisatie? Of wil je persoonlijk advies over Kentico CMS of customer experience voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag verder. Stuur ons een mail via marketing@avivasolutions.nl of bel ons op 071-710 74 72. 

Blijf op de hoogte!

Met onze Aviva updates krijg je belangrijk nieuws, interessante artikelen en handige tips als eerste direct in je mailbox. Meld je direct aan!