Menu
Ons werk

Maximaal resultaat voor suzuki.nl

Maximaal resultaat voor Suzuki.nl

Vraag

Voor het autodeel van Suzuki.nl wilde importeur Nimag een compleet nieuwe look-and-feel. Maar zonder de componenten, de content en de HMTL-code ingrijpend te wijzigen. Ook was er behoefte aan betere performance en hogere conversie.

Aanpak

Met uitgekiende aanpassingen aan de site, die draait op Sitecore Experience Platform (XP) 8, kregen we het voor elkaar. Verder voerden we de nieuwe huisstijl door naar online, namen de klantreis onder de loep en verbeterden de gebruikservaring.

Resultaat

Een website die rijdt en ruikt als een gloednieuwe auto, maar het niet is. De frontend loopt als een zonnetje en websitebezoekers vinden beter en sneller wat ze zoeken. Er is meer engagement en de dealers zijn enthousiast.

“Ik zie Aviva echt als onze ontwikkelpartner. Ze zijn experts op het gebied van UX en weten hoe je het beste uit Sitecore haalt.”

Mark den Teuling, Product Owner E-commerce Suzuki.nl bij B.V. NIMAG

Sander deed de UX voor de nieuwe Suzuki-site

UX-Designer Sander over de nieuwe site

"In nauwe samenwerking met zowel de frontend- als backend-developers deden we slimme aanpassingen. Hierdoor heeft de site een heel andere uitstraling gekregen, zonder dat we alles opnieuw hoefden te bouwen."

Propositie Suzuki versterken

Suzuki is dan niet het duurste automerk, maar levert wel veel waar voor je geld. Ons uitgangspunt bij de redesign was daarom om een goedkope uitstraling te vermijden en de beleving op te voeren. Zodat die beter aansluit bij de verwachtingen van de dealers, van Suzuki en van de Suzuki-rijders. Een bijkomende uitdaging: alles moest passen binnen de nieuwe huisstijl. Ook de onderdelen waar nog geen ontwerp voor was. 

Dat vroeg om een compleet andere manier van denken. Je begint namelijk niet met een minimum viable product, zoals wanneer je een volledig nieuwe functionaliteit ontwerpt.

Kleine investering, groot effect

Voor dit project werkten onze frontend- en backend-developers heel nauw samen. Slimme aanpassingen aan het platform zorgden voor een compleet andere look-and-feel. Ook de frontend-code presteert nu veel beter. We namen de klantreis onder de loep en analyseerden het sitegebruik. In combinatie met verschillende analysetools gaf dit goede inzichten om de conversie te verhogen. 

Een voorbeeld: het herontwerp van de productvergelijkingstabel leidt bezoekers nu in minder stappen door het auto-samenstelproces. Zo zie je maar hoeveel je met een relatief kleine investering kunt bereiken als je slim te werk gaat. En dat in een opvallend kort tijdsbestek.

Download deze case

Enthousiast geworden over onze aanpak voor Suzuki.nl? Lees dan de hele case met meer achtergronden en diepgang over dit mooie project. 

Onze website maakt gebruik van cookies om je de best mogelijke beleving te bieden. Lees ons privacy statement voor meer informatie.