Think
Dit fullserviceproject bewees opnieuw de toegevoegde waarde van onze werkwijze, bestaand uit de fasen think, create en evolve. In de eerste fase definieerden we het gezamenlijk uitgangspunt, waarbij we de wensen van Eindhoven365 combineerden met onze kennis en expertise. We brachten de doelstellingen en doelgroepen in kaart en analyseerden de customer journeys, de concurrentie en de pijnpunten in de bestaande website. Op basis daarvan bepaalden we welke digitale middelen we nodig hadden en brachten we de UX-strategie in kaart.
Centrale omgeving met Kentico Xperience 13
De nieuwste versie van Kentico Xperience sluit naadloos aan op de ambities van de citymarketeer. Zeker in combinatie met de krachtige marketing automation tools waar dit platform om bekendstaat. Kentico Xperience 13 maakt het mogelijk om vanuit een centrale omgeving het marketing-, e-commerce- en contentmanagement te beheren en uit te voeren.
Create
In de tweede fase vertaalden we de bevindingen naar concrete designconcepten. We maakten een realistische match tussen enerzijds het budget en anderzijds de technische mogelijkheden. Met een multidisciplinair team van vier developers, een frontend- en een testengineer bouwden we de website. In deze create-fase hanteerden we de agile methode Kanban, wat resulteerde in maandelijkse releases van nieuwe functionaliteiten.
Componenten en implementaties
Voor de contentbeheerders van Eindhoven365 ontwikkelden we herbruikbare componenten en widgets om de belangrijkste pagina’s eenvoudig te personaliseren. En voor gebruikers maakten we het doorzoeken van de website bijzonder efficiënt door een integratie met Azure Search, dat uitgebreide zoek- en filtermogelijkheden biedt. De verschillende content en e-commercefunctionaliteiten die we onderbrachten in Azure Search zorgen bovendien voor razendsnelle overzichts- en categoriepagina’s. Deze pagina’s maakten we interactief met de implementatie van Javascriptbibliotheek React.
Gebruiksgemak en visuele uitstraling
Voor de visuele identiteit en branding van de site werkten we samen met grafisch bureau George&Harrison, waarbij onze expertises elkaar mooi versterkten. De content sluit nu naadloos aan op de doelgroepen en is door de verbeterde structuur goed vindbaar. Dit maakt de website veel gebruiksvriendelijker en visueel aantrekkelijker, zowel op desktop als mobiel.
Evolve
In een van de drukste periodes van het jaar, vlak voor de Dutch Design Week in oktober 2021, ging de nieuwe website live. De timing zorgde voor veel verkeer. Gebruikers kwamen via zoekopdrachten direct op de goede plek binnen en klikten vandaaruit vaak door naar meer informatie of externe websites van partners.
Veelbelovende resultaten
Ook de eerste cijfers wijzen uit dat gebruikers hun weg door de nieuwe website beter vinden. We vergeleken de prestaties van november 2021 met die van dezelfde maand een jaar eerder. Hieruit bleek dat bezoekers 55 procent meer pagina’s per sessie bekijken, dat sessies gemiddeld 20 procent langer duren en de bounce rate met 58 procent significant lager is dan vorig jaar. Bovendien wordt er 112 procent méér doorgeklikt naar externe partnerwebsites, een van de belangrijkste KPI’s van de website. Hiermee helpt de vernieuwde website niet alleen inwoners en bezoekers van Eindhoven goed op weg; Thisiseindhoven.com straalt nu ook veel autoriteit uit naar partners en stakeholders.
Site of the Year
Het opvallende design, de gebruiksvriendelijkheid, het gebruik van de online marketing tools en de resultaten hebben er ook voor gezorgd dat Eindhoven365 met Thisiseindhoven.com niet alleen de Site of the Year award hebben gewonnen, maar ook benoemd is als Community Choice award winner. De site van de citymarketeer is daarmee wereldwijd verkozen tot de beste nieuw gelanceerde website van 2022.