NL EN

Kentico hanteert de marketingtools van Aviva Solutions als hun standaard

Sinds vorige week zijn de door Aviva Solutions ontwikkelde Online Marketing audit en de Digital Maturity scan te verkrijgen via de website van Kentico.

De digital experience platforms van Kentico zitten boordevol krachtige marketing features die je in staat stellen om de best mogelijke user experience te leveren. Helaas worden deze features relatief weinig ingezet.

Veel bedrijven kiezen voor een DXP juist vanwege de krachtige combinatie van contentmangement, e-commerce en online marketing vanuit één totaaloplossing. In de praktijk blijkt dat bedrijven worstelen om de overstap te maken van externe marketingtools naar de online marketing features in hun DXP. In het bestaande partnerlandschap mist ook nog vaak de benodigde kennis en ervaring om juist het krachtigste deel van het nieuwe platform te implementeren en activeren.

Reden genoeg voor Aviva Solutions om 2 marketingtools te ontwikkelen specifiek voor Kentico om nieuwe en bestaande Kentico-klanten te helpen in hun digitale groei. De marketingtools bestaan uit 2 stappen:

  1. Technische check van de huidige inrichting
  2. Bepalen van de roadmap voor digitale groei

Online Marketing audit

De eerste stap naar het in gebruik nemen van de marketing features is een uitvoerige check op de technische implementatie van de online marketing features. Door zeker te weten dat alles correct is ingericht voorkom je veel problemen achteraf. Tijdens de audit wordt er gekeken naar: 

  • Online Marketing features

  • Email marketing & emails

  • Activity logging & Web analytics

  • Conditions

  • Page Builder & Forms

  • Consents & cookies

De Online Marketing audit wordt opgeleverd als rapport waarin per onderdeel de huidige score wordt bepaald en een stappenplan wordt geleverd voor het herstellen van de aandachtspunten. 

Digital Maturity scan

In opvolging op de Online Marketing audit is de Digital Maturity scan ontworpen om samen met de Kentico-gebruiker het huidige maturity-level te bepalen en de exacte stappen die ondernomen moeten worden om de gewenste digital groei te realiseren. Als basis hiervoor hanteert Aviva Solutions het Kentico Xperience Digital Maturity model. De echte toegevoegde van deze digital maturity scan is het doorvertalen van beoogde groei naar een gedetailleerde roadmap met taken.

De standaard voor Kentico Xperience

Beide marketingtools zijn sinds deze week te bestellen via de corporate website van Kentico en zullen door Kentico actief ingezet worden in digital growth gesprekken met klanten en prospects. Een mooie blijk van vertrouwen en geloof in de online marketing kennis en ervaring van Aviva Solutions.

Zelf aan de slag met digitale groei?

Bekijk dan ons stappenplan naar digital maturity of onze themapagina om als Kentico-gebruiker meer uit je licentie te halen. Direct de audit bestellen kan uiteraard ook.