NL EN

Kentico Partnerdag 2023

Een blik op de toekomst voor Kentico-partners.

Kentico vertrouwt op haar partnernetwerk om haar klanten te informeren over de visie op de toekomst, product updates en nieuwe ontwikkelingen. Om dit te faciliteren organiseert Kentico jaarlijks diverse events waaronder de partnerdag.

De Kentico partnerdag voor Europese partners werd dit jaar georganiseerd in Praag op het hoofdkantoor van Actum Digital. Met in totaal ongeveer 50 partners een druk bezocht event. Aviva Solutions is al jaren van de partij op de partnerdag om haar klanten zo goed mogelijk te kunnen informeren over nieuwe ontwikkelingen en de toekomstvisie van Kentico.

Markt trends

Na een welkomstwoord van Dominik Pinter (CEO Kentico) en Jan Havel (CSO Actum Digital) werden een aantal van de belangrijkste markt trends besproken. Hierbij kwamen de verschillen tussen dxp's, headless en composable naar voren. En hoe veel organisaties moeite hebben om voor technologie te kiezen die ook echt het beste bij hen past. Iets wat ook voor partners een uitdaging kan vormen omdat de voorkeur voor specifieke technologie niet altijd de beste keuze is voor die organisatie.

Daarna zorgden de onderwerpen Meta en de impact van de krappe arbeidsmarkt op het ontwikkelproces voor geanimeerde gesprekken. 

De uitdagingen van marketeers

Kentico speelt al jaren in op de behoefte van marketeers en het versimpelen van hun werk. Hierbij zijn een aantal ontwikkelingen van belang: 

  • Door de sterke focus op omzet is er weinig tijd om te experimenteren

  • Druk op resultaten ook vanuit een beperkt budget

  • Een enorme keuze uit ondersteunende tools

  • Het tempo waarop veranderingen elkaar opvolgen

Kentico gelooft in het faciliteren van marketeers om ondanks bovenstaande ontwikkelingen toch maximaal rendement te halen uit hun tijd en resources. De gecombineerde aanpak van contentmanagement, online marketing en e-commerce blijkt voor veel marketeers een uitkomst.

Met de komst van de SaaS-oplossing Xperience by Kentico zal het ontzorgen van marketeers een nog grotere rol gaan spelen. Een van de belangrijkste instrumenten die Kentico hiervoor inzet is het Digital Maturity Model. Deze nieuwe marketing-centric solution van Kentico wordt gedurende 2023 in verschillende fases gelanceerd en zal marketeers vooral verder ondersteunen bij:

  • Het leveren van een betaalbare oplossing om alle marketingtools tot je beschikking te hebben die je nodig hebt in deze markt succesvol te zijn

  • De middelen hebben om continu te werken aan je digital presence en het verder uitbouwen van je onderscheidend vermogen

Met het lanceren van de volledige SaaS-oplossing van Kentico spelen ze in op een belangrijke andere trend en vraag vanuit de markt. Daar waar Kentico Xperience 13 nu nog het voornaamste product is, zal deze in de toekomst vervangen worden door Xperience by Kentico. De partnerdag werd afgesloten met een demo van de laatste features in Xperience by Kentico en een netwerk moment voor de partners onderling. 

Wil je meer weten?

De komende periode zullen wij onze klanten actief informeren over deze ontwikkelingen. Heb jij ook behoefte aan deze informatie maar kennen we elkaar nog niet? Laten we kennismaken en samen kijken naar hoe je echte digitale groei kunt realiseren. 

Kentico klant verhaal

Wat Kentico voor je organisatie kan doen? 

Lees meer