aviva solutions

  • welkom
  • expertises
  • cases
  • over ons
  • werken bij
  • nieuws
  • contact

Vertel ons waarmee we je mogen helpen!

071 710 74 74

We kunnen jou ook terugbellen of mailen.
Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.
* Voornaam
* Achternaam
* Bedrijfsnaam
* Telefoonnummer
* E-mailadres
* Wat is je vraag?
Hoofdkantoor: Dorpsstraat 50 B
2396 HC Koudekerk aan den Rijn
071 - 710 74 74
info@avivasolutions.nl
Voor HTG bouwden we een e-commerce platform

Zakelijk online shoppen bij HTG

B2B & e-commerce

Tools: Sitecore, Kentico
Diensten: Development
Thema: E-commerce
+
HTG logo
Online shoppen is voor consumenten hartstikke normaal. Voor ondernemers is het echter nog niet zo vanzelfsprekend. B2B loopt qua e-commerce al jaren achter op de consumentenmarkt. Holland Trading Group (HTG) brengt daar met moderne webshops verandering in.

Digitale service = kosten besparen

HTG voorziet winkelbedrijven en retailers van met name dranken, sigaretten, parfum en cosmetica. Tot voor kort kwamen bestellingen binnen via telefoon en fax. Je kunt je wel voorstellen hoeveel manuren dat kost. Om geld te besparen, maar ook om moderne, digitale service te kunnen bieden aan haar klanten, ontstond het plan voor de B2B-webshop. Een plek waar zakelijke klanten, zonder tussenkomst van de verkoopafdeling, zelf bestellingen kunnen plaatsen.

De slijter om de hoek koopt online

Onze relatie met HTG gaat al een tijd terug. In 2009 startten we met de bouw van de eerste B2B-webshop voor HTG. En sinds 2015 kunnen de drogisterij in het dorp en de slijter om de hoek in maar liefst 6 internationale webshops hun inkopen doen. Zo is er Checkpoint, waar kleine Nederlandse retailers hun parfum en cosmetica kunnen inslaan. Perfumeworld en Emporium zijn er voor de Britse en Duitse markt. Maar ook Anker en Partheco voor Nederlandse slijters en het internationale BS Central Portal voor militaire organisaties draaien op hetzelfde platform. Jaarlijks worden via deze shops maar liefst 40.000 bestellingen geplaatst.

Commerce Server & Kentico

De bouwstenen van het platform zijn Kentico & Microsoft Commerce Server (inmiddels van Sitecore). Kentico zorgt als CMS voor de content en het ontwerp. Commerce Server regelt de catalogus, klantprofielen en transacties. Ook bouwden we in Commerce Server een eenvoudige filtermodule, waarmee de zakelijke klant bijvoorbeeld kan selecteren op producttype, -naam of -nummer.

Het gat tussen B2B en B2C wordt steeds kleiner

Waarom zouden zakelijke webshops niet vergelijkbare functionaliteiten en customer experience bieden als consumentenshops? We maken voor HTG steeds meer stappen om dat gat te dichten. Zo kunnen klanten op rekening kopen, maar ook - dankzij een koppeling met payment provider Ogone - via iDeal, creditcard of Paypal betalen. Net zoals ze dat gewend zijn voor hun privé-aankopen dus.

Nog zo’n leuke functie die zakelijke klanten wellicht kennen van consumentenwebshops, is het loyalty-programma. Drogisterijen krijgen bij elke bestelling punten, die ze kunnen inwisselen voor parfumtestertjes om aan hun klanten mee te geven. Sparen maar!

Ontwikkelen doe je samen

Zo’n e-commerceplatform is, net als de markt, voortdurend in ontwikkeling. Het is dus essentieel dat nieuwe functionaliteiten snel worden opgeleverd. En dat doen we! Onder meer omdat we ‘agile’ werken. We zetten eerst een basis neer, waaraan de klant ziet wat er mogelijk is, en werken de functionaliteiten vervolgens in korte sprints van enkele weken uit.

Ontwikkelen en opleveren kunnen we niet alleen. Voor een succesvol eindproduct is samen testen essentieel. Omdat we met een geautomatiseerd ontwikkelproces werken, is aan beide kanten een behoorlijk stuk commitment nodig. Haastig of niet volledig testen kan bijvoorbeeld grote problemen opleveren later in het traject. Daarom ondersteunen we HTG bij dit proces. Overigens houdt onze support daar niet op. We zorgen er natuurlijk ook voor dat de shops up-to-date én 24/7 up & running blijven.

What’s next? Personalisatie!

HTG heeft grote ambities voor de toekomst. Het doel? Dat maar liefst 90% van de bestellingen via de shops lopen. Ook wil de handelsmaatschappij een ‘mijn-omgeving’ voor haar klanten met facturen, bestelhistorie en klantenservice. Een andere belangrijke pijler is personalisatie. Content die is toegespitst op de individuele klant. En persoonlijke service natuurlijk. Dat gaan we de komende maanden voor ze realiseren.

Meer weten over deze case of e-commerce oplossingen?

We helpen je graag met jouw e-commerce uitdaging, daar zijn we tenslotte voor. Neem contact op met Barry Loekenbach op 071 710 74 74 of stuur hem een mailtje!

Mail naar Barry Loekenbach Barry Loekenbach

Relevante artikelen

  • Nieuw omnichannel e-commerce platform voor elektronicagigant Plaisio met Sitecore Commerce
  • 15 webshops op 1 platform voor Macintosh Retail Group
  • 5 tips voor een future proof webshop
  • Content personaliseren? Zo voorkom je dat je de plank misslaat
  • Samenwerking Macaw en Aviva Solutions op gebied van e-commerce

Blijf op de hoogte

Ontvang de Aviva update! 

* Voornaam
* Achternaam
* E-mailadres U dient een geldig e-mailadres in te vullen.
* Ik werk bij